
Personalia
- Leeftijd
- 68 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
In verband met de afloop van mijn huidig contract ben ik per december beschikbaar voor een nieuwe leuke functie.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Ik ben een proactieve verbinder, een bruggenbouwer met een goed gevoel voor politieke verhoudingen. Een aanpakker, sociaal vaardig en enthousiast.
Ik ben gewend om in een complexe omgeving te werken en heb ervaring in adviserende, ondersteunende, begeleidende en leidinggevende functies.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Controller / hoofd administratie Zorgkoepel West-Friesland 2014-heden
Adviseur / partner voor financiën en bedrijfsvoering (in brede zin) van management en bestuur,
lid MT’s en contactpersoon voor externen
Mede onderhandelen met stakeholders, zoals management, zorgverzekeraars en huisartsen
Inrichten en optimaliseren van de planning en controlcyclus, financiële administraties en AO/IC
Beheerder van het managementinformatiesysteem, bankrekeningen en verzekeringsportefeuilles
Financieel contractmanagement
Zorgdragen voor:
o Begroting (kaders, begeleiding in- en extern betrokkenen, advisering en bewaking)
o Periodieke cijfers (opstellen, bespreken en vervolgakties)
o Jaarrekeningen (opstellen tot en met deponeren)
o Businessplannen als voorbereiding en onderbouwing van verdere groei
Controller / hoofd administratie (a.i.) bij een opleidings- en ontwikkelingsfonds (Stichting OOM) - EFK 2013-2014
Zorgdragen voor de continuïteit in de bedrijfsvoering (control/financien/P&O), MT-lid
Zorgdragen voor de (meerjaren) begroting (kaders, begeleiding in- en extern betrokkenen,
advisering en bewaking)
Ondersteunende activiteiten zoals het nemen van steekproeven, afrekenen EFS-subsidies,
voorbereiding jaarrekening, investeringsvraagstukken, invoeren van facturen, etcetera
Inwerken nieuwe controller / hoofd administratie
Verandermanager / Teamleider financiën bij een groot ZBO (NWO) – EFK 2012-2013
Begeleiden van organisatieverandering (centraliseren)
Begeleiden / aansturen van de financiële administratie en decentrale controllers
Herinrichting van werkprocessen en financiële functie
Opstellen (geconsolideerde) jaarrekening, na een stelselwijziging
Participeren in multidisciplinaire overleggen en teams (in- extern)
Projectleider bij een grote gemeente (Amsterdam Stadsdeel Zuid) – EFK 2011-2012
Projectleider van complexe projecten op het gebied van bedrijfsvoering, exploitatie en beheer
voor bestaande Multifunctionele Accommodaties en een brede school in meerjarig perspectief.
Kaders binnen het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV)
Verbinder en probleemoplosser tussen extern betrokkenen, wethouders, verschillende beleids-
afdelingen van het stadsdeel en gemeente Amsterdam
Hoofd administratie bij een middelgrote onderwijsinstelling (Stichting Penta) – EFK 2011
Opstellen managementrapportages en jaarrekening, analyseren van afwijkingen en
bijstellingsvoorstellen bepreken met (decentraal) betrokkenen
Begeleiden van medewerkers grootboek, crediteuren- en debiteurenadministratie
Coördinatie administratieve processen, inclusief werkbezoeken aan decentrale locaties
Adviseren over administratieve en bedrijfseconomische vraagstukken (onderwijshuisvesting)
Financieel economisch adviseur bij een middelgrote zorginstelling: (Zorgspectrum) – EFK 2010-2011
Stroomlijnene administratieve processen, waaronder de aansluiting tussen productie
registratie (AZR en CAK) en financiën
Verbeteren financiële afsluitprocedure en versnellen managementinformatiecyclus
Ondersteunen afdeling Planning & Control
Analyseren en mede oplossen financieel administratieve knelpunten
Productmanager maatschappelijk vastgoed bij een gemeente: (Amsterdam stadsdeel Nieuw- 2009-2010
West) – EFK
Beleidsontwikkeling en -voorbereiding maatschappelijk vastgoed (MAVA) en onderwijshuisves-
ting (inclusief “frisse scholen”) binnen de kaders van het Besluit Begroting en Verantwoording
(BBV) en participeren in multidisciplinair samengestelde (project)teams
Adviseur voor huisvesting van zorgfuncties in/bij maatschappelijk vastgoed (IHP, huisvestings-
component ZZP)
Bouwheer en Projectleider voor de bouw van een brede school (inlusief subsidieafrekeningen)
Invoeren exploitatiemodel voor Multifunctionele accommodaties in meerjarig perspectief
Verbinder en probleemoplosser tussen extern betrokkenen, wethouders, verschillende beleids-
afdelingen van het stadsdeel en gemeente Amsterdam
Manager Shared Service Centre (SSC) van een grote zorginstelling: (Vitaplaza, joint venture 2008-2009
tussen Accounting Plaza(Ahold) en Meavita) - EFK
Verantwoordelijk voor de Financiële-, personele- en Salarisadministratie en het leveren van
overeengekomen producten voor de planning en controlcyclus.
Herinrichting financiële functie, implementatie afsluitingsprocedure en professionaliseren
medewerkers SSC
Verbeteren klantwaardering SSC (van oordeel onvoldoende naar goed)
Adviseren en begeleiding van lijnmanagers en gesprekspartner voor controllers
Ontvlechten SSC en verankering in de organisatie
Adviseur Financiële Administratie bij een SSC van een grote zorginstelling (Vitaplaza, joint venture 2008
tussen Accounting Plaza (Ahold) en Meavita) - EFK
Ondersteuning bij jaarrekeningen
Rapportagecyclus
Bedrijfseconomische advisering
Subsidieafrekeningen
Manager Financiën en Administratie bij het Kennemer Gasthuis te Haarlem 2005-2007
Reorganisatie afdeling financiën en administratie (patiënten, productie)
Invoeren DBC-systeem en competentiemanagement
Zorg dragen voor de in de planning en controlcyclus benoemde producten zoals in- en externe
verslaggeving, jaarrekening, maand- en kwartaalrapportages (personeel, productie en financieel)
Treasury en bedrijfseconomische advisering
Migratie van logistiek systeem
Regiocontroller / teamleider F&C bij het Kadaster regio Noord-West (ZBO) 2004
Begeleiding en professionaliseren van afdeling Finance en Control en het bedrijfsbureau
Verantwoordelijk voor de planning en controlcyclus (meerjaren begroting, in- en externe
verslaggeving, rapportages) en AO/IC
Herstructureren en ontwikkelen interne informatievoorziening
Adviseur van het management en implementatie Business Warehouse (BI)
Hoofd Planning en Control bij De Omring (VVT) te Hoorn 1997-2003
Leiding over de afdeling Planning en Control, ICT en bedrijfsbureaus, advisering management
• Herstructureren werkprocessen en integreren administraties, bedrijfsbureaus en automatisering
• Verantwoordelijk voor de planning en controIcyclus (meerjaren begroting, in- en externe verslag-
geving, rapportages) en AO/IC
• Uitvoeren van bedrijfseconomische analyses/beslissingscalculatie, opstellen van een kostprijs-
Calculatiesysteem, subsidieafrekeningen
• Ondersteunende activiteiten en begeleiden van voorgenomen fusies, starten uitzendbureaus
Kadaster Directie Noord-Holland 1980-1996
Controller, meerjarenbegroting, interne verslaggeving, p&c-cyclus, advisering van het manage- 1989-1996
ment, leiding bedrijfsbureau, financiële- en salarisadministratie, ao/ic, kostprijsberekeningen,
normontwikkeling en investeringsselecties
Landmeter bij het Kadaster, landmeetkundige, cartografische en juridisch werkzaamheden. 1980-1988
KNSM: Stuurman Grote Handelsvaart 1976-1980
Werkzaamheden op het gebied van navigatie, veiligheidsmiddelen, belading, onderhoud,
administratieve taken in relatie tot inklaring, belading en personele zaken.
Opleidingen
Opleidingen
Post HBO opleiding Financial Controller 2001 – 2003
KHO bedrijfskunde economische variant aan de Open Universiteit (diploma) 1993
HBO Landmeetkunde (diploma) 1984
HBO Zeevaartonderwijs BS, stuurman Grote Handelsvaart (diploma) 1976
Cursussen en trainingen
Lean competency (Maruna) 2015
A3- problem solving (Maruna) 2015
The 7habits 2007
Diverse vaktechnische en managementcursussen, waar onder leergang management (VWS), 1990 - 2007
Bedrijfseconomie (Regiobaak)
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Tai Chi, watersporten, natuurvorsen, film en theater
Werkgebied


