Frank van Gool
Marketing Manager / Klantbelevingsspecialist / (Chief) Customer officer
Personalia
- Leeftijd
- 58 jaar
Skills, Digitale vaardigheden
Skills, Soft skills
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik help graag bedrijven om de strategie ' de klant centraal stellen' daadwerkelijk invulling te geven.
80% van het management vindt dat men klantgericht is. Slechts 8% van de klanten is het daarmee eens.
Daarnaast beschikbaar voor alle marketing & PR taken en verantwoordelijkheden.
Hier ben ik écht goed in
-CEM/NPS specialist
-SalesForce/Marketing Cloud: rol tussen IT en marketing in.
-Marketing
-PR
-Marktonderzoek (kwalitatief/kwantitatief)
-Online enquetes
Klantloyaliteitssepcialist
Klantbelevings specialist:
Vraag je niet af of je klanten loyaal zijn. Vraag jezelf af of jezelf loyaal bent aan klanten ;-)
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Enthousiast en gedreven ben ik een betrokken persoon en dat uit zich o.a. in toewijding aan merk en werkgever. Ik ben ervaren in marktonderzoek en heb een sterke affiniteit met klantgericht werken. Daarnaast heb ik aandacht voor details, een brede blik en kijk over afdelingsmuren heen. Ik heb ervaring als verantwoordelijke op het gebied van marketing(communicatie) en PR. Met mijn hands-on mentaliteit werk ik doelgericht en met plezier. Ten bate van het ondernemingsbelang kan ik mensen met mijn overtuigingskracht prima overtuigen. Mijn sterkste competenties zijn aandacht voor verschillende percepties, analytisch vermogen en cijfermatig inzicht. Naast kwaliteitsgerichtheid bezit ik een (aantoonbaar) WO werk en denkniveau.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Project manager SalesForce/Marketing Cloud.
Rol tussen IT en marketing/communicatie in.
DeKlantenluisteraar; Klantenoog en oor. Zelfstandig consultancy bureau, Den Bosch
Vergelijkbare diensten als ´Customer-i’ (zie hieronder) facebook: http://bitly.com/1GNA2aA
Ook samenwerkingsverband met individu - en team-specialist (www.doorlopendsuccesvol.nl)
Partner Customer-i, CRM Consultancy bureau, Rosmalen, Den Bosch
Bedrijven helpen aan ambassadeurs i.p.v. tevreden klanten. Resultaat meer loyale klanten, meer omzet op korte en lange termijn en meer goede winsten. ROI gem. 5-7 mnd.
PR Manager, Daihatsu Holland B.V., Vianen
Ontwikkelen van het PR beleid; verantwoordelijk voor public relations, joint promotions en sponsoring in Nederland
Marketing Manager, Daihatsu Holland B.V., Vianen
Opleidingen
Bachelor, Technical Business Administration
Technische bedrijfskunde (Ing.),
Fontys Hogescholen, Eindhoven
Atheneum, Bisschop Bekkers College, Eindhoven
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Algemeen; Automotive. Sport; tennis, snowboard, padel (en golf).
Lezen; vakliteratuur op het gebied van klantbeleving, NPS, ‘spin doctors’, CEM, CRM, klantenservice en lezen van Engelstalige thrillers.