Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Toine van Arendonk

Toine van Arendonk

Communicatie adviseur / manager

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Competentietest op verzoek beschikbaar.

• Initiatiefrijk
• Slagvaardig
• Analytisch
• Innovatief
• Flexibel
• Bevlogen
• Teamplayer

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Techniek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

2000 - 2015 Senior communicatieconsultant/accountdirector
Scripta Communicatie
• Inhoudelijk en strategisch advies verlenen aan klanten in de marktsegmenten energie, retail, dienstverlening, industrie, zorg, overheid, cultureel erfgoed en (universitair) onderwijs.
• Klantvraag vertalen naar (interne) communicatie strategieën en doorwrochte concepten, inclusief social media, digitale en YouTube-platforms.
• Coördineren en bewaken productionele output in termen van kwaliteit, budget en doorlooptijd.
• Adviseren over datastrategie en -analyse in het kader van contentmarketing en ‘customer journey’.
• Verzorgen van (interne) trainingen op het gebied van merk, media, positionering, contentcuratie, blogging, social media en YouTube.
• Coördineren strategische partnerships zoals Nederland Werkt Online, Crowdy News, YouTube, Buyways.
• Gecertificeerd YouTube- en online videospecialist.


Gewerkt voor o.a.:
• Essent – Communicatieconsultancy, ontwikkeling interne (merk)campagne bij internationalisering bedrijf (RWE), uitbouw intranet tot digitaal communicatieplatform incl. redactioneel onderhoud, bladformule personeelsblad, narrow casting, in- en externe events, nieuwsbrieven, knipseldiensten, beeldbank, diverse (corporate) films, , lezersonderzoeken, ontwikkeling MediaMeter (PR tool),
• Ziggo – Personeelsblad, videoproducties, digitaal Sociaal Jaarverslag,
• Werkgeversvereniging WENb – Merkstrategie, interne merkcampagne, huisstijlontwikkeling, bouw website, (corporate) brochures, nieuwsbrieven, redactionele ondersteuning,
• FMO/Triodos Bank – Upsides platform (website, nieuwsbrieven, social media),
• KEMA – opzet nieuw intranet, (interne) videoproducties, Project Smart Energy Collective, brochures, factsheets, infographics,
• Provincie Noord-Brabant – vormgeving en ontwikkeling platform UitinBrabant.nl, statistieken UitinBrabant, restyle website provincie Noord-Brabant, dvd- en cd-rom productie Brede School,
• Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid – Webredactie, (digitale) nieuwsbrieven, jaarplannen, lezersanalyse,
• Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties – vormgeving, fotografie en redactie jaarverslagen, videoproducties en Arbeidsmarktmonitor,
• Rijksuniversiteit Groningen – Format voor content-analyse Unifocus,
• Universiteit Leiden – Boek, flyers, brochures, tijdschrift,
• Brabants Historisch Informatiecentrum – Concept, vormgeving en ontwikkeling website bhic.nl,
• Erfgoedhuis Brabant – vormgeving en ontwikkeling website erfgoedbrabant.nl,
• Stichting Monumentenwacht – vormgeving en ontwikkelen website monumentenwachtbrabant.nl.

2012 – 2014: Marketing manager
European Energy Review (eigendom van Scripta Communicatie)
• Coördineren content- en marketingstrategie European Energy Review.
• Selecteren strategische partners/onderhouden contract- en relatiebeheer.
• Coördineren uitvoering communicatieplan (nieuwsbrieven, website, yearbooks, Facebook en Twitter).

1999 - 2000: Account director
Cap Gemini Ernst & Young
• Managen salesteam.
• Beheren diverse accounts, met name op het gebied van overheid, media, communicatie en telecom.
• Genereren new business.

1997 – 1999: Commercieel manager
PNEM Teleservices
• Ontwikkelen nieuwe interactieve communicatiediensten.
• Aansturen van salesteam.
• Sales en promotie kabeltv en internet via de kabel.
• PR & perswoordvoering

1995 – 1997: Managing director
Service TV Brabant
• Directie en management.
• Ontwikkelen concept, opzet en uitbouw van interactieve teletextdienst.
• PR & perswoordvoering

1992 – 1995: Accountmanager
NTEX datacommunications
• Sales en promotie van videotekst- en teletekstsoftware.

1988 – 1992 Docent geschiedenis
Diverse middelbare scholen

Opleidingen

1979 – 1987: Doctoraal Economische en Sociale geschiedenis / Massacommunicatie
Katholieke Universiteit Nijmegen (thans Radboud Universiteit)

Doctoraal bijvak Massacommunicatie - Communicatiewetenschap

1972 – 1978: VWO-B
Dr. Mollercollege Waalwijk

CURSUSSEN
1992 Videotex redacteur/adviseur
2000 Projectmanagement/Prince II
2013 Training social media
2014 Certificering YouTube
2014 Contentstrategie en contentmarketing

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Basketbal, tennis, reizen, lekker eten, fotografie, tuinieren

Werkgebied

  • Drunen 100km
Talentcard®