Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Alexander Ten Voorde

Alexander Ten Voorde

Management & HR

Personalia

Leeftijd
48 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben per direct beschikbaar voor een nieuwe baan of opdracht. Dit kan zijn in een management-rol en of in een HR/management-rol. Daarnaast ben ik o.a. gespecialiseerd in HR-BI-analytics.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Als HR-, en Management professional ben ik een ondernemend persoon waarbij ik resultaat-, en doelgericht te werk ga. Ik
schakel hierbij eenvoudig op strategisch en operationeel niveau en ben initiatiefrijk, analytisch en creatief in het vinden van oplossingen. Ik adviseer en geef leiding op een heldere manier waarbij ik snel en flexibel kan schakelen.

Ik ben gespecialiseerd in:
• HR & Organisatie-inrichting
• Procesoptimalisatie
• Arbeidsmobiliteit (in-, door- en uitstroom medewerkers)

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • intercedent
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Interim Manager (Management, HR & Projecten) 4LEX 05/2014 – heden

• In deze functie werk ik als zelfstandige en heb ik diverse projecten voor opdrachtgevers
uitgevoerd. Deze projecten bevonden zich op het snijvlak HR en Business. O.a.:

o Uitvoering van (inter)nationale recruitment-trajecten;
o Herinrichting organisatiemodel en functiegebouw;
o Ontwikkeling en vaststellen van “nieuwe” arbeidscontracten;
o Ontwikkeling en uitschrijven functieprofielen;
o Ontwikkeling en introductie van een nieuwe beloningssystematiek;
o Ontwikkeling en introductie van een nieuwe beoordelingssystematiek;
o Advies (juridisch) m.b.t. wetgeving bij ziekte, ontslag, etc. WW, WvP, ZW, etc;
o Werving en selectietrajecten.


Operationeel Manager HR Sooco 05/2012 – 05/2014

• In deze rol was ik eindverantwoordelijk voor het onderdeel HR en het operationele management.
Naast mijn rol als MT-lid, was ik verantwoordelijk voor diverse werkzaamheden en projecten:
o Herinrichting organisatiestructuur;
o Herinrichting organisatiemodel en functiegebouw;
o Ontwikkeling en vaststellen van “nieuwe” arbeidscontracten;
o Ontwikkeling en uitschrijven functieprofielen;
o Ontwikkeling en introductie van een nieuwe beloningssystematiek;
o Ontwikkeling en introductie van een nieuwe beoordelingssystematiek;
o Aansturing afdelingsmanagers backoffice;
o Beloningsbeleid, Verzuimmanagement, WW, etc;
o Automatisering BackOffice en magazijn.

Onderstaande werkzaamheden en projecten heb ik succesvol afgesloten:
o Opstellen strategisch HR-plan (onderdeel Businessplan);
o Coaching directie & medewerkers;
o Verlaging personeelsverloop (circa 41%);
o Verlaging verzuim (circa 16%);
o Invoering nieuw functiewaarderingssysteem;
o Invoering nieuwe CAO.


HR-specialist - Projectmanager Achmea 05/2008- 03/2013

• In deze functie was ik verantwoordelijk voor het opzetten en implementeren van het onderdeel
recruitment voor IT-, en Informatie-management. Deze functie speelde zich af binnen een groot
“change- project”, waarbij de organisatie ingrijpend werd aangepast. Doel was om de nieuwe rollen
te definiëren om aansluitend hierop het management te adviseren

Daarnaast gaf ik leiding aan en nam ik deel aan een aantal projecten zoals:
o Achmea Expats, BI voor HR, Consultant inhuur Externen, Identiteit Achmea.



Interim Adviseur HR Ops&IT ING 11/2007 – 06/2008

• In deze tijdelijke functie was ik verantwoordelijk voor de introductie en testfase van een nieuwe tool
voor de recruitment afdeling. Doel was de ontwikkeling en het testen van een tool waarvan het
gebruik moest resulteren in een vermindering van de inzet van externe bureaus voor de werving.

Eindresultaat:
o Succesvolle introductie van de betreffende tool en het realiseren van de beoogde besparing.

Regionaal Manager Projecten Agens 09/2006 – 10/2007

• Als Regionaal Manager Projecten was ik eindverantwoordelijk voor de projecten van de opdrachtgevers
UWV en de gemeenten in mijn regio. De aard van de projecten was arbeidsmobiliteit, zoals outplacement,
re-integratie, scholing, veiligheid, etc. Dit was vanuit een uitkeringssituatie zoals WW of Ziektewet.
In deze rol was ik verantwoordelijkheid voor:

o De operationele aansturing van diverse projecten binnen mijn regio;
o Het voeren van functionerings-, beoordeling-, en coachingsgesprekken;
o Herindelen organisatiemodel en functiegebouw voor vestiging Amsterdam en projecten;
o Ontwikkeling en uitschrijven functieprofielen;
o Gesprekpartner voor de opdrachtvers;
o Realisatie en eindverantwoordelijk voor een nieuwe vestiging Amsterdam-Zuid;
o Het analyseren van “oude” en/of lopende projecten om deze te beëindigen of te herstarten;
o Zorg dragen voor een gevulde ordeportefeuille en onderhoud van de externe contacten.

Daarnaast was ik mede verantwoordelijk voor de voortgang van trajecten vanuit het toenmalige Kliq voor
de vestiging Amsterdam-Zuid. De betrof de implementatie van een aantal medewerkers binnen deze vestiging.



Regiomanager / Vestigingsmanager Menea 02/2001 – 08/2006

• Ik ben gestart als loopbaanadviseur en adviseur arbeidsmarkt. Aansluitend hierop ben ik doorgegroeid
naar de functie Regiomanager en MT-lid. De opdrachtgevers bestonden uit voornamelijk het UWV,
gemeenten en profit-organisaties. De doelgroep waar ik voornamelijk mee werkte bestond uit kandidaten
vanuit de WW en Ziektewet.

Werkervaring als loopbaanadviseur:
o Het begeleiding medewerkers middels een outplacementtraject of re-integratietraject;
o Het voeren van coachings-gesprekken;
o Het geven van loopbaanadvies en afname van beroepskeuze-, en persoonlijkheidstesten;
o Acquisitie voor nieuwe opdrachten en plaatsingsmogelijkheden.

Werkervaring als Regiomanager:
o Verantwoordelijk voor de regio Noord-, en Oost-Nederland;
o Operationeel en eindverantwoordelijk voor de vestiging Enschede;
o Ontwikkelen nieuw organisatiemodel en functiegebouw ivm nieuwe werkwijze en vestigingen;
o Ontwikkeling en vaststellen van “nieuwe” arbeidscontracten voor opdrachtgevers;
o Ontwikkeling en uitschrijven functieprofielen voor opdrachtgevers;
o Ontwikkeling en introductie van een nieuwe beloningssystematiek voor opdrachtgevers;
o Ontwikkeling en introductie van een nieuwe beoordelingssystematiek voor opdrachtgevers;
o Het voeren van functionerings-, beoordeling-, en coachingsgesprekken;
o Opzetten en uitvoeren van projectmanagement. (outplacement, scholing, EVC, etc);
o Omzetverantwoordelijk;
o Verantwoordelijk voor het onderhouden van de externe contacten.


Consultant Subsidies / Arbeidsmarkt ECG 01/1999 – 01/2001

• Als consultant had ik als aandachtsgebied de "ESF-subsidies" en was verantwoordelijk voor de
aanvragen van diverse ROC’s.


Salesconsultant / Rayonleider American Crew 03/1997 – 01/1999

• American Crew was een startende handelsonderneming. Vanaf de opstart heb ik mede deelgenomen
aan de uitbouw van werkzaamheden in de regio Oost-, Noord en een gedeelte Zuid-Nederland. Hierbij
was ik omzetverantwoordelijk.

Opleidingen

Opleiding

2007 HBO HR-Management (Summerschool) Diploma
2006 HBO Financieel management PD Diploma
2004 – 2007 HBO Personeel & Arbeid Diploma
1998 AOV Ondernemersvaardigheden Diploma
1991 – 1994 MBO Ondernemen 1 & 2 Diploma
1988 – 1991 Mavo D Diploma


Cursussen

- Strategisch personeelsmanagement - Human Recourses Planning
- Personeel beoordelen en coachen - Bedrijfseconomie
- Competentiemanagement - Financieel management
- Arbeidsrecht - Projectmanagement I, II, III

- Softwarekennis: Windows, Office, Acces, Lotus, MS-office, Web knowledge.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Reizen, koken, Techniek. (kinderen)

Werkgebied

  • Hengelo 50km
Talentcard®