Personalia
- Leeftijd
- 74 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Motto: Iedere dag is een nieuwe dag met uitdagingen, obstakels en overwinningen.
Persoonlijk profiel:
Zakelijk resultaat gerichte ICT professional met ruim 25 jaar ervaring in het aansturen van ontwerp, oplevering en beheer van infrastructuur en functionaliteit. Gewerkt als manager IT Services, projectmanager, ICT service (delivery) manager en supplier performance manager in het meten en sturen van leveranciers van telecommunicatie diensten. Specifiek ervaren in het berekenen van de kosten van kwaliteit en daarmee gerichte kosten/baten analyses produceren met het doel bedrijfskosten te reduceren en service te verbeteren voor de organisatie.
Opleidingen:
HBS-B
Mulo-B
Engels, Duits en Nederlands talig
Training:
Gezondheid, Veiligheid & Omgeving door Managers – 2010
Effective Engagement - 2009
ITIL Service Management - 2008
Influencing skills - 1999
Effective Presentation skills - 1996
Ambitie:
Een ICT management functie in samenwerking met interne en eventueel externe posities met als doel de kwaliteit van ICT diensten naar de klant structureel en organisatorisch en op tijd te verbeteren.
Specifieke bekwaamheden:
• Goed invoel vermogen van menselijke karakteristieken.
• Goed hanteren van conflicten.
• Goede bemiddelaar voor bevordering van samenwerking.
• Gedegen kennis van nautische vraagstukken.
• Als team zakelijke toegevoegde waarde leveren en resultaat gerichtheid bereiken.
Technische bekwaamheden:
• Deskundig in het aansturen van mensen om een functionaliteit te bouwen, die de business maximaal ondersteunt.
• Deskundig in toepassingen en relevante processen van Wide Area Netwerken, zowel nationaal, als internationaal, Local Area Netwerken, een breed scala van diverse Telefonie - en Video Conferencing oplossingen.
Loopbaan overzicht:
TalentPlus Breda vice-voorzitter (sinds Januari 2012)
TalentPlus Rotterdam deelnemer (sinds December 2012) – voorzitter van deze groep sinds mei 2013.
Cable & Wireless (1999 – Oktober 2010) – London, UK
Afwisselende projecten en rollen gedurende deze periode
- Global Service Delivery Manager voor C&W (2009 – 2010).
- Global Supplier Performance Manager (2008 – 2009) voor AT&T in het ondersteunen van: Shell.
- Global Supplier Performance Manager (2001 – 2008) voor de Shell Telecoms Organisatie (STO) in Leidschendam, Nederland.
- Global Service Delivery Manager voor Maersk Line (1999 – 2001) gestationeerd in Kopenhagen, Denemarken.
- Global Service Delivery Manager voor DISA (1999 – 2001) gestationeerd in Kopenhagen, Denemarken.
o Het managen van de Maersk Data groep voor C&W.
o Het aansturen van 5 Help Desk analisten (gestationeerd in Hammersmith, London)
Enkele belangrijke project resultaten:
• Unieke leverancier scorecard om leveranciers effectief aan te sturen, te motiveren om de kwaliteit verder te verbeteren en hen op maandelijkse basis aan te sturen.
• Mediator kracht zichtbaar gemaakt voor de STO organisatie als middel om effectief te onderhandelen met toeleveranciers.
Sea-Land Service, Inc. (1975 – 1999) – Rotterdam, Nederland
- Manager IT Services en applicatie training (voor Europa, Midden Oosten, India en Subcontinent en de voormalige Sovjet Unie) 1993 - 1999.
- Manager Technical Services (Europa en Midden Oosten) 1988 - 1992
- Manager Information Systems (Europa) 1984 - 1988
- Supervisor Information Systems 1976 – 1983
o Telecommunicatie Netwerk beschikbaarheid zoals intern is afgesproken om de gebruiker in het werkgebied maximaal te ondersteunen.
o AS400 applicatie beschikbaarheid om de trucking gebruikers in Europa maximaal te ondersteunen qua systeem beschikbaarheid.
o Applicatie training naar de gebruiker op het Atlantische werkterrein.
o Help Desk ondersteuning voor applicatie gebruik en escalatie naar ontwikkeling afdeling.
o Het managen van 15 internationaal geplaatste posities.
Enkele belangrijke projectresultaten:
- Gedurende 1992 - 1995 leiding gegeven aan het outsourcen van het Telecommunicatie Network in Europa, Rusland, het Midden Oosten en India & subcontinent naar Cable&Wireless, het outsourcen van AS400 toepassingen in Europa naar EDS en het insourcen van de applicatie support Help Desk naar het moederbedrijf CSX, allen resulteerden in aanzienlijke kostenbesparingen.
- Een technische oplossing implementeren in support van Operation Desert Shield en - Storm in Saoedi Arabie (Damman en Jeddah) binnen een tijdspanne van 1 maand. Dit stelde de lokale mensen in staat de enorme hoeveelheden extra vracht te administreren en controleren.
- Een kosten model toepasselijk voor de container transport industrie en dat te gebruiken voor het onderbouwen van zakelijke / financiële ICT voorstellen, zoals onder anderen het reduceren van leeg gereden kilometers en het optimaliseren van het gebruik van container equipment.
Referenties:
http://nl.linkedin.com/in/hansmachielsen
Beschikbaar op aanvraag.
Hobby’s:
• Muziek,
• Fotografie,
• Internationaal gesprekspartner zijn, Reizen
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
01-09-1971 tot 31-10-1972
AMRO bank - Rotterdam - Computer Operator
01-11-1972 tot 31-12-1974
CIMU bv - Computer Operator
01-01-1975 tot 31-03-1977
Sea-Land Service, Inc. Rotterdam - Pernis Computer Operator
01-04-1977 tot 31-08-1999
Sea-Land Service, Inc. Rotterdam - Pernis, Manager IT Services en application Training Europe & Middle East
01-09-1999 tot 31-09-2011
Cable&Wireless, London, Global Service Delivery Manager
01-10-2012 tot 01-04-2013
Talent Plus, Breda & Rotterdam Voorzitter
Meer over mij
Werkgebied