Onderzoeken van de koopwens

Online cursus Onderzoeken van de koopwens

Wat wil een klant die bij jou binnenstapt precies? Door het stellen van zinvolle vragen achterhaal je de wensen van de klant. Raak vertrouwd met een paar eenvoudige maar doeltreffende vuistregels om de klantwensen te onderzoeken. Vervolgens ben jij in staat op de meest doeltreffende manier jouw klant te adviseren. Met praktische tips die je direct kunt toepassen. 

Zoveel klanten? Zoveel koopwensen! Met wat ervaring in huis kun je vrij snel achterhalen wat een klant precies wil. Als je die ervaring nog mist, dan is het goed om snel vertrouwd te raken met een paar eenvoudige maar doeltreffende vuistregels. Die kunnen je helpen te ontdekken met welke wens of wensen een klant jouw winkel binnenstapt. Vervolgens ben jij in staat op de meest doeltreffende manier jouw klant te adviseren. Deze kort en krachtig opgezette online cursus helpt je daarbij.

Doel van de cursus

In de online cursus 'Onderzoeken van de koopwens' leer je hoe je door het stellen van zinvolle vragen de koopwens van jouw klant achterhaalt. Met praktische en onmiddellijk toepasbare tips.

Wat kan je of ken je na de cursus

  • Inzicht in het verschil tussen wensen en motieven
  • Toepassen van tips voor het werken met een sellogram
  • Toepassen van de vuistregels om de wensen van klanten te ontdekken
  • Stellen van zinvolle vragen
  • Klanten beter adviseren

Duur en studiebelasting

De e-learning 'Onderzoeken van de koopwens' duurt ongeveer 25 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 2,5 uur.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor alle verkoopmedewerkers die nog wel eens aarzelen bij het achterhalen van de koopwens van hun klanten.

Vaardigheden

Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende vaardigheden en beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Samenwerken en overleggen, Vakdeskundigheid toepassen, Analyseren, Onderzoeken, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten, Kwaliteit leveren, Omgaan met verandering en aanpassen, Gedrevenheid en ambitie tonen, Ondernemend en commercieel handelen.

Lesmaterialen

De cursus 'Onderzoeken van de koopwens' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Begrippenlijst, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Samenvatting, Sellogram.

Toetsing

De online cursus 'Onderzoeken van de koopwens' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!