En 30 andere adviezen over omgaan met prijsdruk
Hoe kun je als bedrijf prijsdruk voorkomen en tegengaan?
Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt.
In Geef nooit korting! laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe u het best met prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt en tegengaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. En onze eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken.
Ontdek dat er vele manieren zijn om in de dagelijkse praktijk aan prijsdruk te ontsnappen. Wees trots op de prijzen die u voor uw producten en diensten vraagt. Realiseer u hoe waardevol u bent voor uw klanten en laat u niet gek maken. Als klanten zeggen dat u te duur bent, is dat vervelend. Maar het is pas echt een ramp als u dat zelf ook vindt!
Drs. Jos Burgers (1951) is een van de meest gevraagde managementsprekers in Nederland. Hij was tien jaar werkzaam in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de universiteit in Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing & Marktonderzoek verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren bedrijven en instellingen op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid.
Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met meer dan 150 presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing en klantgerichtheid.
Zijn boeken en praktijkervaring vormen de basis voor de presentaties die hij geeft. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.
Jos Burgers is auteur van bestsellers als Industriële marketing, Relatiebeheer als Groeistrategie, Professionals & Relatiemanagement, Zeven marketingwetten voor professionals, No Budget Marketing en Klanten zijn eigenlijk nét mensen! Dit laatste boek was het bestverkochte managementboek van 2006.
In 2009 schreef hij een managementroman over klantgerichtheid, met als titel Hondenbrokken. Het was het bestverkochte managementboek van dat jaar. In 2011 verscheen Geef nooit korting!, over hoe om te gaan met prijsdruk. In 2012 kwam Gek op gaten uit, over het verbeteren van de klantgerichtheid van medewerkers. Het was het bestverkochte managementboek van dat jaar. Het boek getiteld De Wet van Snuf kwam uit in 2014. Die titel gaat over de kracht van geven bij het versterken van relaties en is uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van 2014. Zijn laatste boek, uitgebracht in 2017, is getiteld Eén fan per dag! en gaat over het overtreffen van de klantverwachting en is het bestverkochte managementboek van 2017.
Managementboeken; Jos Burgers; josburgers; korting; klantgerichtheid; prijsstrategie.
In 31 korte hoofdstukjes, met prikkelende titels als 'Bukken terwijl niemand slaat' of 'Concurrenten kies je zelf uit', geeft de schrijver advies aan ondernemers hoe zij hun prijs voor het te leveren product of dienst overeind kunnen houden. Daarbij komt de schrijver met aardige en vooral illustratieve voorbeelden. Ieder hoofdstuk eindigt met een samenvattend advies in drie of vier punten. Geen voetnoten, literatuuropgave en dergelijke. Een boekje om in een avond uit te lezen, en er een paar waardevolle tips uit te halen van het niveau: zo had ik het nooit bekeken. Eenvoudig geschreven; enige voorkennis van bedrijfseconomie en/of marketing is niet vereist. De schrijver is na verkoper en hbo-docent te zijn geweest, nu fulltime schrijver en vooral spreker over dit onderwerp.
Drs. A.H. Oldenbeuving
Leuk dat je een review wilt plaatsen. Deze functie is alleen beschikbaar nadat je bent aangemeld. Uiteraard is het aanmelden volledig gratis.