Zoekmachine adverteren (SEA)

Online cursus Zoekmachine adverteren (SEA)

Of je nu een eigen bedrijf hebt en aan de slag wilt met SEA, interesse hebt in online marketing of een professional bent die zijn of haar vaardigheden in Google adverteren wilt uitbreiden: deze cursus zal je de tools en hulpmiddelen geven die je nodig hebt om effectief aan de slag te gaan met Zoekmachine Adverteren.

Introductie

Welkom bij de cursus "aan de slag met Zoekmachine Adverteren (SEA)". In deze cursus ga je de fundamenten leren van SEA: een krachtige digitale marketingstrategie die helpt om de zichtbaarheid van je website, bedrijf of merk te vergroten in de resultaten van Google.

De cursus laat alle aspecten van SEA zien, dus of je nu een eigen bedrijf hebt en aan de slag wilt met online marketing, interesse hebt in online marketing of een professional bent die zijn of haar vaardigheden in online marketing wilt uitbreiden: deze cursus zal je de tools en hulpmiddelen geven die je nodig hebt om effectief aan de slag te gaan met Zoekmachine Adverteren (SEA).

In deze digitale wereld is online zichtbaarheid essentieel voor het succes van je bedrijf of merk. Hoe je je onderscheidt en zichtbaar bent voor potentiële klanten die op zoek zijn naar de producten of diensten die jij biedt, kan het verschil betekenen tussen bloeien of falen. Dit is precies waar Zoekmachine Adverteren (SEA) een rol speelt.

Doel van de cursus

Deze cursus leert je de basiskennis en benodigheden om zelf te starten met SEA. Zoekmachine Adverteren is namelijk enorm waardevol en interessant om direct hoog in Google te komen en verkopen of leadgeneretie te stimuleren. In deze cursus ga je leren wat SEA is, welke vormen van SEA er bestaan en je zelf praktisch aan de slag gaat met o.a. tekstadvertenties, display-advertenties, video-advertenties en shopping advertenties.

Deze cursus maakt deel uit van een reeks praktische cursussen over Online Marketing! Hier onder vind je het overzicht van de totale reeks. Je kunt ze op het platform vinden door de titel te kopiëren of in te geven in de zoekbalk bij het aanbod. 

  • Introductie van Online Marketing        
  • Zo maak je jouw eigen Online Marketingplan!
  • Aan de slag met Zoekmachine Optimaliseren (SEO)
  • Aan de slag met Zoekmachine Adverteren (SEA)
  • Aan de slag met Social Media Marketing (TikTok, Instagram, Facebook)

Wat kan je of ken je na de cursus

  • Wat SEA precies is en wat je er mee kunt bereiken
  • Welke vormen van SEA er bestaan
  • Welke afrekenmodellen en biedstrategieen er bestaan binnen SEA
  • Hoe je tekstadvertenties opzet binnen Google
  • Hoe je video-advertenties opzet binnen Google
  • Hoe je display-advertenties opzet binnen Google
  • Hoe je overige advertenties, zoals shopping opzet binnen Google
  • Waar je rekening mee moet houden met SEA en extra tips en tricks

Duur en studiebelasting

De cursus ‘aan de slag met Zoekmachine Aderteren (SEA)’ duurt ongeveer 2 tot 3 uur. Wil je het maximale rendement uit je e-learning halen, volg dan de stappen en opdrachten uit de cursus en maak de eindtoets. De totale studiebelasting bedraagt 5 uur.

Doelgroep en vooropleiding

De cursus ‘aan de slag met Zoekmachine Aderteren (SEA)’ is geschikt voor iedereen die nieuwsgierig is naar SEA en/of zelf met adverteren via Google wilt starten. Je hebt geen tot weinig voorkennis nodig over het onderwerp. Voor deze cursus is geen niveau vereist, maar we adviseren een van deze vooropleidingen: Havo/VWO, MBO of MBO+. 

Vaardigheden

Door het volgen van De cursus ‘aan de slag met Zoekmachine Aderteren (SEA)’ werk je aan de volgende vaardigheden: creativiteit, informatie-analyse, content creatie, personal branding, schriftelijke vaardigheid, toekomstvisie en omgang met details.

Opbouw van de cursus, lesmaterialen en aantal modules

De cursus ‘aan de slag met Zoekmachine Aderteren (SEA)’ bestaat uit 6 modules (hoofdstukken), diverse e-learning objecten en bevat zowel theorie als praktische opdrachten en een eindtoets. 

Toetsing en certificaat

De cursus ‘aan de slag met Zoekmachine Aderteren (SEA)’ bevat praktische opdrachten en een eindtoets. Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!

Creativiteit
Informatie-analyse
Omgang met details
Plannen en organiseren
Toekomstvisie