op At Monday
Bedrijven
Werken bij

MediaMaze

MediaMaze

MediaMaze is een gespecialiseerd bureau voor online reputatie en beeldvorming. Door SEO-technieken, communicatiemogelijkheden en nationale en Europese wet- en regelgeving optimaal in te zetten, ondersteunt MediaMaze bij het beschermen, herstellen en verbeteren van online reputaties. Dat doet het bedrijf onder meer voor bestuurders, ondernemers, het mkb en semipublieke instellingen.

Online beeldvorming

MediaMaze stelt klanten in staat een positieve online reputatie te creëren. Het team creëert nieuwe vermeldingen en verbetert de positie van bestaande pagina’s in de zoekresultaten, zodat de persoon of organisatie in kwestie zich op de gewenste wijze kan presenteren aan potentiële werkgevers, zakelijke relaties en sociale contacten. Hierbij dienen zij immers geen hinder te ondervinden van berichtgeving die weinig representatief is voor het dagelijkse functioneren.

Om de beeldvorming over een bedrijf, persoon of product in de zoekresultaten bij te sturen, grijpt MediaMaze de beschikbare communicatiemogelijkheden aan om de beoogde boodschap helder over te brengen. Dat doet het zowel in de reguliere online media, als op sociale media.

In alle uitingen besteedt MediaMaze in het bijzonder aandacht aan search engine optimization, beter bekend als SEO. Nieuwe of bestaande nieuwsberichten, blogs, achtergrondartikelen, profielen, webpagina’s of hele websites worden zo gemaakt of aangepast dat Google de relevantie van deze vermeldingen direct inziet en deze hoog in de zoekresultaten positioneert. Daar draagt ook linkbuilding aan bij, waarmee Mediamaze de betrouwbaarheid van deze pagina’s vergroot.

Vergeetrecht

Een andere belangrijk middel waarmee MediaMaze de online reputatie stuurt, is een beroep op het vergeetrecht. Dat vergeetrecht beschermt sinds 2014 Europese burgers tegen de vertoning van onjuiste, niet (langer) relevante of bovenmatige persoonsgegevens in de zoekresultaten bij een zoekopdracht naar hun naam. Op basis van dit recht om vergeten te worden, verzocht MediaMaze Google al honderden malen tot verwijdering van zoekresultaten en kende daarbij een hoge mate van succes.