Net als voor auto's, kleding en levensmiddelen is er ook een markt voor arbeid: de arbeidsmarkt, het geheel van vraag naar en aanbod van betaalde arbeid.
'Ik zie wel waar het schip strandt' is niet de juiste instelling wanneer je op zoek bent naar een baan. Wil je werk vinden dat je leuk vindt en goed kunt, dan zul je daar moeite voor moeten doen. Zorg daarom dat je duidelijk voor ogen hebt wat je wilt, wat je mogelijkheden zijn en wat het aanbod is.
In deze leerlijn helpen we iedereen die een baan zoekt zich zo goed mogelijk voor te bereiden. Zorg eerst dat je een helder en oblectief beeld heb van wat je wil en wat sterke punten zijn. Start met een assessment.
Zomaar lukraak solliciteren op iedere baan die je leuk vindt, levert vaak niet veel op. Het is verstandig doelgericht op zoek te gaan naar een (nieuwe) werkgever. Het bespaart je onnodige teleurstellingen en frustraties.
De professionele DISC persoonlijkheidstest geeft je een nauwkeurig beeld van je communicatie- en gedragsstijl en je persoonlijke drijfveren. De rapportage geeft je een goed inzicht in je persoonlijkheid en de 4 communicatiestijlen worden uitgebreid beschreven. Zowel een hoge als lage score op elk van de 4 stijlen vertelt je hoe je communiceert en reageert in verschillende situaties. De communicatiestijlen die worden gerapporteerd zijn afgeleid van de DISC methode.
Een sollicitatiebrief schrijven is ronduit spannend. Hoe liever je de baan wilt hebben, hoe meer je piekert over de juiste inhoud, een passende stijl en o, alsjeblieft geen spelfout in de naam van de recruiter. Stel jezelf gerust door deze kennis over solliciteren in je eigen brief toe te passen.
Je sollicitatiebrief en cv hebben hun doel bereikt. Je bent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Gefeliciteerd! Dit betekent dat je al een heleboel sollicitanten achter je hebt gelaten. Een prestatie waar je best trots op mag zijn.
Je bent op zoek naar (nieuw) werk. Tijd om je handen uit de mouwen te steken! Een pakkende sollicitatiebrief, een overzichtelijk cv, maar ook de juiste houding tijdens een gesprek zijn essentieel in het sollicitatieproces. Solliciteren doe je zorgvuldig en gestructureerd.
Personal branding is het jezelf als merk presenteren aan anderen, waarbij je positieve beelden en associaties oproept. Je gebruikt je persoonlijkheid, kennis en ervaring om je te onderscheiden van anderen. Je laat je werkgever en je klanten zien wie je bent en waar je voor staat.
Leuk dat je een review wilt plaatsen. Deze functie is alleen beschikbaar nadat je bent aangemeld. Uiteraard is het aanmelden volledig gratis.